Danny componeerde al een zeer mooi pakje muziek bij elkaar.
Uiteraard eerst de nummers van The New Inspiration.
Danny gaf zijn nummers aan bij Sabam, wat in die tijd niet zo eenvoudig was als tegenwoordig, onder de artiestennaam van zijn vader Roger Berry. Er moest een aangifte gedaan worden met een partituur (bladmuziek). Danny’s vader was een gestudeerd muzikant, had conservatorium doorlopen, en gaf de nummers aan onder zijn naam, Berry, vandaar het misverstand als zou Dave Berry die nummers geschreven hebben, wat helemaal niet het geval was ! Later, toen hij zelf lid was van Sabam, gaf hij zijn nummers aan onder zijn eigen naam, Sinclair.
Al vroeg ging hij ook nummers en achtergrond muziek schrijven voor diverse theaters.
Begin ’94 maakte hij o.a. muziek voor een openluchtspektakel aan het Kasteel van Laarne (Yanosch) , muziek welke hij, samen met de score, ook van zijn hand, van een kortfilm van Mark De Bruyker (Strip), op een CD zette (opgenomen door Walter Rothe, Antwerpenaar die zelf voor Hollywood-film muziekscore’s schrijft).
In december ’94 komponeert hij de muziek voor “Papa es blijven hangen” (stuk van Eddy Daese) voor het G.A.T. met opvoeringen in de Minardschouwburg.
Ook in ’95 deed het G.A.T. op hem beroep voor de muzikale ondersteuning van een blijspel van Romain De Coninck “Madam en heuren Tommy” waarvoor hij ongeveer twintig na-oorlogse nummers van muziek voorziet.
Voor het Gentse Feestenprogramma van Mark Reynaert maakt hij muziek op enkele Geuzenliederen en op teksten van Mark zelf.
Rond dezelfde periode maakt hij ook muziek voor theater Magie’s (Popkoning Jean-Pierre Maeren) “Blauwbaard”.
Eind ’96 komponeert hij de muziek voor “Marathon”, opnieuw een produktie van het G.A.T.
Begin ’97 komponeert hij de muziek voor “Ons OZ” naar “The Wizzard of Oz”, een produktie met mindervaliden onder een regie van Mark Reynaert en bewegingsadvies van Ria Piers.
Samen met zijn levensgezellin Ria Piers stichtte hij in 1996 de vzw ” Theater en Muziek ” welke als doelstelling heeft het oeuvre van haar vader, auteur Roger Piers, te vrijwaren en op te voeren. Hun eerste eigen productie, een muzikale komedie in een regie van Ria Piers “Love Boat”, door Danny van een volledig nieuwe muziekscore voorzien, ging in december ’97 in première.
Begin ’98 werkte hij mee aan de realisatie van een nieuwe Gentse CD – Tournée Général – waarvoor hij een origineel nummer voor zichzelf schreef, uitvoerde en vertolkte – A La Bonheur – en de muziek en het arrangement verzorgde voor een nummer op tekst van Freek Neyrinck – De Mammelokker – vertolkt door Roxanne Sirejacob.
Op deze Gentse Feesten ’98 was hij te zien in een spektakel samen met o.a. Johnny White in de zaal Acacia op de Brugse Poort.
Voor de Koninklijke Rederijkerskamer “De Goubloem” uit Vilvoorde bewerkt en breidt hij zijn muziek uit van “Ons OZ” wat uitmondt in de vertoningeningen in januari ’99 van de “De Tovernaar van OZ” door de Jonge Rederijkerskamer “De Goudknopjes”.
In het voorjaar van ’99 nam hij het nieuwe nummer op voor de tweede Gentse CD “Tournée Général”. Het werd weerom een eigen compositie getiteld “Vroeger was’t veel beter”
Tijdens de Gentse Feesten was hij te zien en te horen in het namiddagspektakel op het Laurentplein en ’s avonds in “I Love Paris”, opnieuw een productie van T.E.M. vzw in een regie van Ria Piers, waarin hij akteerde, zong en waarvoor hij ook muziek schreef en arrangeerde.
Eind 2000 arrangeerde hij de muziek voor de Ledebergse karnavalgroep De Dutsenclub voor hun jaarlijkse eigen karnavalkraker “Op ’t Ledebergse plein” en “Bij ons zit er muziek in”.
In oktober speelt 2001 hij in een stuk van Ruud De Ridder “Bingo” met het Nieuw Gents Volkstheater.
Tijdens de Gentse Feesten 2002 speelt hij in een stuk van Romain Deconinck “Salu ‘k ga in congé ” en gedurende de Gentse Feesten 2003 terug in een stuk van Romain Deconinck “Ne leeuw zonder tanden” beiden bij het N.G.V.T.
Hij bereidt zijn veertig jaar op de planken voor met de realisatie van een CD : RETROSPECT 40, een retrospectieve van 40 jaar zingen en muziek maken. Deze is een realiteit in juni 2004.
Tijdens de Gentse Feesten 2004 treedt hij op samen met de cabaretgroep ‘Kloaver Viere’
In het voorjaar 2005 vervoegt hij de ‘Konfrérie van de Gentse Kuipmuziek’ waarmee hij het publiek gidst tijdens de rondvaarten met de ‘Batoosjantan’ op de ‘Bootjes van Gent’ aan de hand van Gentse liedjes met bindteksten van Freek Neyrinck. Ook tijdens de Gentse Feesten gaan deze rondvaarten door met groot succes. De bedoeling is van deze rondvaarten een blijvende attraktie te maken op de Gentse binnenwateren.
Begin 2006 sterft zijn geliefde partner Ria Piers en dat legt tijdelijk een serieuze domper op zijn aktiviteiten maar hij bijt door en the show goes on. Tijdens de Gentse Feesten 2006 gaat hij door met de ‘Batoosjantan’ en treedt hij op in het gezelschap van “Den dreidekker” met Noël Fack en o.a. Rolando, Charlène en Bert en Nico Lenny.
In 2007 speelt hij terug met de Dreidekker tijdens de Gentse feesten en de kerstshow idem dito in 2008. Tijdens dat jaar wordt hij gehuldigd voor zijn 45 jarige carrière samen met zijn collega-dreidekker Rolando. Hij legt de laatste hand aan zijn komedie “És mij dat hier ne cinema “ en deze gaat in april 2009 in première in een creatie van Theater Maskee in een regie van Wim Depuydt.
Tijdens de zomer, de Gentse feesten, van 2009 speelt hij terug mee in het variététheater van de Dreidekker, nu stilaan zijn vaste stek. Om organisatorische redenen moeten ze uitwijken naar Oostakker maar dat schijnt voor hun publiek geen belemmering te zijn. De opkomst is meer dan bevredigend.
In januari 2010 gaat ditzelfde gezelschap aan de slag met een show in de splinternieuwe zaal Scala aan de Dendermondsesteenweg te Gent. Ze brengen er een nieuwjaarsspektakel.
Danny schrijft nieuwe muziek waaronder een nummer stijl “James Bond” getiteld “She used to call him James” dat op veel bijval kan rekenen.
In dezelfde periode schrijft hij “A brilliant Lady” voor Norma Hendy die het op CD zet. Het nummer heeft ook een soort Bond stempel.